Sep 17, 2010

Hello everyone!

Ok. So, for ages I’ve been interested in fashion and beauty, like, when I was little I would put on my mom’s clothes and destroy all her make up trying to do a makeup in myself, she owned a multi brands fashion store and I would spend all day there watching her work, or sometimes, in the mall I would run to the counters where the ladies of Mesbla (magazine store in Brazil big on the 80’s) would do my hair and makeup, and every morning I would lay on my parents’ bed watching this TV show on cable that showed the fashion shows of the season and interviews with the models(it was the time of the top models like Cindy Crawford, Christy Turlington, Linda Evangelista, Claudia Schiffer and Naomi Campbell) and designers.
Eventually I grew up and I would buy all the fashion magazines and went to all the fashion shows that happened in my city, but unfortunately I never took this passion seriously and took it more as a “hobby” and a way to be a cool girl always knowing what was “in”. Too bad it took me this long to realize that I just can’t escape fashion and that it’s a big part of me. But, anyway: better sooner than later, right?
So here I am, giving in to my deepest feelings that I just have to do more fashion related things somehow. So I’m beginning a Fashion Communication course this October in IED, but there was this little voice inside me saying: start a blog, start a blog. So here it goes. I hope I can be good at it and that you readers (If I ever get any other then my friends) enjoy it! Welcome!





Hola a todos!

Ok, desde que puedo recordar he estado interesada en moda. Cuando era niña me vestía con las ropas de mi madre y destruía todas sus maquillajes intentando maquillarme a mí misma, mi madre era dueña de una tienda multi marcas de ropa femenina y yo estaba siempre ahí, mirando como ella trabajaba, algunas veces yo me escapaba y corría para un gran magazín llamado Mesbla (muy famoso en los 80 en Brasil) y pedía que las chicas me maquillaran, y cada mañana me tumbaba en la cama de mis padres para mirar un programa de TV que siempre enseñaban los desfiles de la temporada, entrevistas con los diseñadores y las modelos (era la época de las súper modelos como Cindy Crawford, Christy Turlington, Linda Evangelista, Claudia Schiffer y Naomi Campbell), etc.
Crecí y siempre compraba todas las revistas de moda que puedas imaginar e iba a todos los desfiles que pasaban por mi ciudad, pero acabé por tomar eso más como un hobby y no llevé a cabo mi interés al campo profesional, sólo como una manera de estar siempre “in”. Es una pena que me haya costado tanto tiempo para percibir que yo simplemente no puedo escaparme de la moda y que forma una gran parte de mi y de quien soy.
Así que aquí estoy yo, dejándome llevar por este anhelo de que tengo que hacer alguna cosa más relacionada con la moda. Este Octubre empiezo un curso de Comunicación de Moda en el IED, pero había una vocecita que no paraba de decirme: empieza un blog, empieza un blog… Y aquí estamos! Espero que yo sea buena en eso, y que a vosotros lectores (si algún día llego a tener más que a mis amigos) os guste! Bienvenidos!





Olá pessoal!

Ok, como muitos sabem, faz séculos que eu me interesso por moda. Quando eu era pequena, eu vestia as roupas da minha mãe e destruía todas as maquiagens dela tentando me pintar. Minha mãe era dona de uma loja multimarca de roupa feminina e eu sempre estava por ali, vendo-a trabalhar e vestir as clientes. Às vezes, eu escapava e ia para a Mesbla (famoso magazin dos 80) e pedia pra as maquiadoras do balcão me maquiar. Voltava pra loja da mamãe toda pintada e morta de feliz! Também me lembro de que, todos os dias, me deitava na cama dos meus pais e assistia um desses programas da TV a cabo que falava sobre moda, mostrava os desfiles da temporada, entrevistas com os estilistas e com as modelos (era a época das top models como Cindy Crawford, Christy Turlington, Linda Evangelista, Claudia Schiffer e Naomi Campbell) etc.
Cresci e chegou a fase em que comprava todas as revistas de moda possíveis e imagináveis, estava sempre nos eventos de moda que aconteciam na minha cidade, não perdia um desfile, jamais! Mas acabei por tomar essa paixão mais como um hobby e uma maneira de estar sempre “in”, que como algo profissional. É realmente uma pena que eu tenha demorado tanto para perceber que eu simplesmente não posso escapar da moda, é algo que faz parte de mim e de quem sou.
Assim que... Aqui estou eu, deixando-me levar por essa paixão e desejo de fazer mais coisas relacionadas com a moda e de trabalhar nessa área. Neste mês de Outubro começo um curso de Comunicação de Moda no Instituto Europeu de Design, em Madrid, mas ao mesmo tempo tinha uma vozinha que me dizia o tempo todo: começa um blog, começa um blog... E aqui estamos! Espero que eu seja boa nisso e que vocês, leitores (se algum dia chego a ter mais que os meus amigos) gostem e aproveitem as dicas! Sejam bem-vindos!

No comments:

Post a Comment

Thanks for making my day with your comments!! ;)